NAJWAŻNIEJSZE POWODY WYDANIA ODMOWY POŚWIADCZENIA SPEŁNIANIA WYMOGÓW USTAWOWYCH:

Uwaga! W momencie wejścia w życie nowych przepisów, niektóre informacje mogą być nieaktualne. 

- mechanicy pożyczają urządzenia ze stacji diagnostycznej, co jest stwierdzane,
- szyld stacji w kolorach opla, Iveco, Mitshubishi czyli kolory dealera a nie biało na niebieskim,
- zapisy na szyldzie podstawowa lub okręgowa stacja i godziny otwarcia i zamknięcia,
- godziny na szyldzie niezgodne ze stanem faktycznym,
- miejsca do parkowania blisko stacji,
- identyfikatory np. stare numery diagnostów zamiast kody diagnostów, lub zapis dealerski: kierownik zmiany, mechanik,
- tablica: stare cenniki i zakresy badań z Dz. U. Nr 81,
- brak książek ADR i załączników np.: "Homologacja pojazdów" przy pierwszej rejestracji stacje podstawowe i okręgowe,
- w stacji z literką "e" długość kanału i brama wyjazdowa musi uwzględniać zespół pojazdów zgodnie z § 13. (Dz. U. z 2005r. Nr 25, poz. 209 z pózn. zm.)
- szerokość (tu był cały wywód z rysunkami - chodzi o słynne 5 lub 6m szerokości) ławy pomiarowej 2,8m, wokół ławy przestrzeń robocza 0,75m na otworzenie np. drzwi pojazdu, i przestrzeń pomocnicza 0,75m na np. przejście człowieka przy pojeździe wjeżdżającym, Jest to przestrzeń minimalna w razie dyskusji o słupkach, biurkach itp. przeszkodach,
- 1,8 m musi być powierzchni zmywalnej,
- świetlistość nie tylko z bram wjazdowych ale również z sufitu i tu dyskusja bez konkretnych odpowiedzi: szyby czy tworzywo poliwęglowe czy jakoś tak, po prostu zmierzą urządzeniem do mierzenia luxsferów i sprawdzą czy spełnia wymogi czy też nie,
- ponownie podkreślono e: kanał 18,75m,
- dźwignik kanałowy w skp do 3,5T ma mieć 20KN (jak pneumatyczny to UDT) powyżej 3,5T 115KN i tu np. podnośnik z jednoczesnym dźwignikiem miał np. 15KN i nie przeszło,
- czujniki gazu "c" muszą być 3 z instrukcjami montażu (tlenek węgla, gazu płynnego i ziemnego),
- urządzenia rolkowe nie mają dopuszczenia do badania motocykli - zdobyć,
- uwierzytelnienia Urzędów Miar,
- brakuje przyrządu nacisku na złącze H-400 przy zespole pojazdu - kupić,
- czytniki OBD ze znakiem CE i deklaracją zgodności - zdarzają się bez CE i deklaracji,
- opóźnieniomierz należy używać tylko w napędzie 4x4 a nie w motocyklach,
- zestaw narzędzi monterskich i mierniczych - zajrzyjcie do protokołu karty kontrolnej. Bardzo ważne, klucze nie mogą być pożyczane mechanikom, zużyte i nie może brakować jednego rozmiaru wówczas nie ma kompletu i jest odmowa.
Musi być czytelność producenta na kluczu i na młotku i małym młoteczku do obstukiwania elementów nośnych (§14 ust. 1 pkt 14 i 15 protokołu),
- oryginały przepisów prawnych

Przypominam, że protokoły TDT z terenu są sprawdzane w Warszawie i jeszcze raz weryfikowane.
===================================================================
PYTANIA z ODPOWIEDZIAMI:
1) promień skrętu za bramą wyjazdową w przed wjazdową?: 12,5m zewnętrznego i 5,3m wewnętrznego. W zasadzie nie kwestionują promienia, chyba, że ktoś po np. 4 m ma postawiony płot,

2) beton czy asfalt a jak ktoś ma kamień przed wjazdem? Będzie zmiana na zapis jak w Prawie o ruchu drogowym tj. droga twarda,

3) Kiedy występować do TDT o poświadczenie? Już teraz bo mają w Polsce ogromną liczbę stacji, którym kończą się certyfikaty ITS. TDT od chwili zarejestrowania wniosku musi odebrać bądź odmówić w terminie 30 dni.

4) Wysokość bramy wjazdowej dla stacji pow. 3,5T działającej od 1969r. ze zmianą na okręgówkę w 1999r., i wynosi 4,05. Ponieważ nie spełniła 4,10m odmowa - sprawa do wyjaśnienia,

5) Co zrobi starosta jeśli TDT wyda decyzję odmowną a certyfikat ITS straci ważność - zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej art. 71 ust. 1 pkt 1 wykreśli stacje nadając rygor natychmiastowej wykonalności.

==================================================================================
Przypomnienie Informacje dla osób uprawnionych

w odniesieniu do przekazanej informacji w sprawie: Weryfikacja stacji kontroli pojazdów przez TDT- link
http://www.sunrise-phu.com.pl/informacja_upr/2005/informacja_29_08_2005.htm

W przypadku zawieszenia procedury weryfikacyjnej ma zastosowanie przepis zawarty w Kpa Rozdział 6 Zawieszenie postępowania

Art. 98. § 2. Jeżeli w okresie trzech lat od daty zawieszenia postępowania żadna ze stron nie zwróci się o podjęcie postępowania, żądanie wszczęcia postępowania uważa się za wycofane.
Art. 103. Zawieszenie postępowania wstrzymuje bieg terminów przewidzianych w kodeksie.

Kruczek prawny godny szczególnego podkreślenia, parasol ochronny dla właściciela stacji.
--------------------------------------------------------
Po wejściu w życie nowych przepisów
http://www.stacja.com.pl/prawo/2005/1869/1869.htm może się okazać, że weryfikacja stacji jest negatywna, poświadczenie zgodności pozytywne. Jest jeszcze jedna strona medalu. Już nikt według własnego widzimisię nie będzie poświadczał czegokolwiek, jeśli mówimy o wyposażeniu stacji.

Z poważaniem
Grzegorz Krzemieniecki